Postup při zpracování plánu 

Databáze

Úvod  Předchozí  Další   Tisk této stránky

Veškerá správa centralizovaných dat povodňových plánů je vykonávána uživatelem v modulu Editor dat povodňových plánů. Všichni uživatelé z oblasti veřejné správy mají k dispozici přístupová jména a hesla odlišná pro editování nebo pouze pro prohlížení dat.

V prvním nastavení je třeba "založit" povodňový plán pro správní území a doplnit potřebné údaje k jeho identifikaci a popisu. V dalších krocích si zpracovatel plánu vybírá z centrálně poskytovaných dat záznamy, které jsou pro jeho povodňový plán relevantní. Obvykle je automaticky nabídnut výběr dat pro příslušné území s možností připojit i data z okolí.

Kromě dat poskytovaných z centrálních zdrojů jsou neméně důležité databáze spravované v systému POVIS uživatelem. Tato data je nutno primárně zadat do systému a potom je také pravidelně aktualizovat. Obvykle se stanou součástí povodňového plánu obce, ale jsou používána i v plánech vyšších celků, ale také například pro informaci HZS nebo krizového řízení. Část těchto databází bude jedním ze zdrojů pro stanovení povodňových rizik a škod v záplavovém území. Při vkládání jakýchkoliv dat do společného systému, je třeba dbát na přesnost zadávaných informací. Z nekvalitních dat nelze získat kvalitní základ pro rozhodování.

 

Soubor: mdpp_databaze.htm