Varovné a informační systémy v ochraně před povodněmi 

Vztah varování a vyrozumění

Úvod  Předchozí  Další   Tisk této stránky

O stávajícím varování a jeho principech pojednává předchozí kapitola. Velmi stručně lze shrnout do několika vět. Základem varování je akustický varovný signál. Je určen všemu obyvatelstvu bez rozdílu. Varování je garantováno státem bez ohledu na právní, sociální a majetkové postavení občana. Cílem je včas varovat před hrozící nebo nastalou mimořádnou událostí a předpokládá se aktivní účast občana při ochraně svého života, zdraví a majetku v rámci opatření ochrany obyvatelstva.

Vyrozumění je organizováno pro členy krizových štábů, povodňových komisí, představitele státní správy a samosprávy, právnické osoby a podnikající fyzické osoby podle havarijních plánů nebo krizových plánů. Základem je hlasová nebo textová zpráva předávaná běžnými technickými prostředky. Těmi jsou zejména mobilní telefony, telefony, Internet a případně i tzv. spojky (pověřené osoby). Používané technické prostředky jsou v případě použití pro účely vyrozumění organizačně a technicky upřednostněny tak, aby se zvýšila spolehlivost doručení. Např. je zvýšena tzv. priorita volání, významné je také potvrzení přijetí zprávy. Členové krizových štábů a další výše uvedené osoby jsou vyrozuměni o stávající situaci, možném vývoji a úkolováni k dostavení se na pracoviště příslušného orgánu.

Svolané osoby zahájí činnost podle připravených plánů činnosti příslušného štábu. Obsahem plánů je vždy mimo jiné varování obyvatelstva. Dochází tedy k naplnění atributů uvedených v prvním odstavci.

 


Soubor: LVS_620_vztah_varovani_vyrozumeni.htm